Nuffnang

Thursday, August 26, 2010

Teo Nie Ching VS Rosmah

Klu sebab tak tutup aurat...sedia maklum lah Teo Nie Ching bukan muslimah... Tapi yang lagi satu tu.... pikir sendiri lahhh


Ahli parlimen Serdang Teo Nie Ching berkata beliau tidak faham kenapa lawatan 'kontroversinya' ke sebuah surau di Kajang Ahad lalu "dipermainkan-mainkan" kerana beliau berniat ikhlas.

"Lawatan ke surau Al Huda adalah satu lawatan yang mesra, (dan) ikhlas untuk berjumpa dengan penduduk di situ. Mereka menerima kehadiran saya.

"Saya tidak faham mengapa lawatan kecil ini dipermain-mainkan," katanya.

Ketika dihubungi Malaysiakini Teo menjelaskan hanya mahu menyampaikan sumbangannya bagi memperbaiki pagar surau berkenaan, seperti yang diminta oleh pihak pengurusan rumah ibadat itu.

Beliau juga mendakwa tidak tidak menyentuh langsung soal politik sebaliknya hanya menerangkan tentang bantuan pendidikan yang ditawarkan oleh kerajaan Selangor.

"Kebanyakkan mereka tidak mengetahui tentang perkara ini, dan saya mengambil kesempatan untuk menyampaikan perkara tersebut kepada mereka," katanya.

Sementara itu, mengulas isu kemasukannya ke dalam ruang solat di surau itu, Teo berkata beliau hanya memenuhi jemputan.

"Pada hari tersebut mereka menjemput saya masuk. Saya double check sama ada boleh masuk atau pun tidak.

"Saya sudah mendapat keizinan daripada pihak surau untuk masuk ke dalam surau. Muslimin dan muslimat pun, mereka menjemput saya masuk," jelasnya lagi.


http://1.bp.blogspot.com/_5DG5dbLi3h8/THk-R8hOG-I/AAAAAAAAKSM/7dK9VrIaaSI/s400/babi.jpg
ROSMAH bersalaman dengan tetamu pada majlis ceramah agama yang disampaikan Datuk Dr Fatma Az-Zahra di Masjid Ku Sulong, Kuala Ibai, semalam. - Bernama

"SAYA meluangkan masa selama tiga jam belajar tafsir al-Quran dan mendengar ceramah di rumah setiap Khamis bagi membina kekuatan dan menghadapi tohmahan serta fitnah terhadap kami (keluarga)," kata Datin Seri Rosmah Mansor

Katanya, sebagai isteri Timbalan Perdana Menteri beliau tidak terlepas daripada fitnah dan tohmahan, manakala tindakannya sering dipolitikkan oleh pembangkang yang sentiasa berusaha mencari kesalahan dan kelemahan mereka sekeluarga.

Malah beliau turut dilabel sebagai 'queen control' kerana sering mengikut suaminya ke majlis rasmi sama ada dalam atau luar negara.

"Saya tak faham macam mana dia orang boleh buat andaian sebegitu sedangkan tak tahu apa yang terjadi dalam rumah tangga saya. Sebagai isteri saya memang bertanggungjawab beri nasihat dan tegur kalau ada yang tak kena, itu saja.

"Kalau saya buat kebaikan tiada pula dia orang nak tulis. Sebenarnya sama saja dengan isteri lain, kalau ke majlis memanglah saya temankan sebab suami saya dan permintaan Datuk Seri Najib (Razak) sendiri," katanya selepas ceramah agama yang disampaikan Datuk Dr Fatma Az-Zahra di Masjid Ku Sulong, Kuala Ibai, semalam.

Hadir sama, Ketua Puteri Umno, Datuk Noraini Ahmad dan isteri Menteri Besar Terengganu, Toh Puan Norliza Mahmud.

Rosmah berkata, sebagai isteri pemimpin negara, beliau mempunyai tanggungjawab kepada rakyat dan semua pengorbanan dibuat demi kepentingan mereka.

"Kalau ada yang kata saya buat untuk dapat nama, itu tidak betul kerana sebagai isteri pemimpin, saya bertanggungjawab menjaga kebajikan rakyat... saya pun tidak hairan dengan fitnah kerana saya dapat banyak pahala melaluinya," katanya.

No comments:

Post a Comment